Tutorial fantana arteziana

8 04 2008

Zilele trecute am terminat fantana arteziana fara ochi de apa din curtea mea si m`am hotarat sa fac un tutorial pentru doritori. Daca aveti toate materialele necesare o puteti termina in jumatate de zi.

!!! Atentie, este fantana fara ochi de apa !!! ( adica apa ce tasneste se strecoara printre pietre pana la bazinul cu apa )

Materiale necesare : – o casma
– pompa de fantana arteziana
– spartura de marmura
– 2-3 lopeti de nisip
– un bazin
– un grilaj de fier
– plasa de fier

Sa incepem:

  • Se sapa o groapa de diametrul bazinului care il aveti. Aveti grija ca bazinul sa fie cu 10 cm deasupra solului pentru a nu a se scuge noroi in bazin cand ploua.

  • Se pun 2-3 lopti de nisip in groapa si se niveleaza pentru ca bazinul sa nu stea intr-o parte.

  • Se pune bazinul in groapa.

  • Se indoaie capetele grilajului de fier pentru a fi fixat pe bazin.

  • Se scoate grilajul de fier si se pune pompa fantanii arteziene.

  • Grilajul de fier se leaga de plasa de fier, de preferabil cu soricei.

  • Se pune grilajul si plasa de fier peste bazin, si umpleti bazinul cu apa.

  • Peste plasa de fier adaugati spartura de marmura si in juraul bazinului puneti pietroaie ( eu le`am luat de pe plaja ) pentru a fi mai placut ochilui.

Aste e tutorialul meu pentru a face o fantana arteziana fara ochi de apa !!!


Acțiuni

Information

7 responses

9 04 2008
Andr3y

Ce tare… calumea pozele😉 – ai avut rabdare🙂
Mah e bine cand bagi kestii d-astea utile shi originale😉

12 04 2008
Igor

Apreciabil,era (dupa mine) mai interesant , mai estetic si putin „zen” daca o concepeai si cu ochi de apa (intr-un lighean mascat estetic).
Atentie la duritatea apei si la roci(sa nu fie calcaroase) tipul asta de pompe fantana e foarte sensibil la calcar,pietrele trebuie sa fie necalcaroase,spalate bine cu putin bicarbonat de sodiu (alimentar) sau potasiu (med.) si apoi limpezite.
Pompa e submers. dar deasupra ei se poate construi pe un suport ceva din piatra estetic…

12 04 2008
PaliK

Initial m`am gandit si eu la asta, dar locul nu mi`a permis.Pietrele de pe margine sunt de pe malul marii iar spartura de marmura am spalat`o .🙂

15 04 2008
Tutorial Fantana Arteziana | Guitz's Blog

[…] blogul lui, mai exact AICI gasiti toti pasii care trebuie urmati impruna cu poze pentru a fi mai usor de inteles ceea ce […]

22 04 2008
bimus

foarte frumos . bravo🙂 .. dar cred ca ar trebui sa dai jetul mai mic .. a cam udat peretele
felicitari

3 05 2008
Sarbu Valentin

E frumosatunci cand incerci sa faci ceva cu propile maini in loc sa mergi si sa cumperi lucrul respectiv gata facut. Nimic nu-ti poate da o satisfactie mai mare. Felicitari frumos documentat !

3 05 2008
PaliK

multumesc🙂

Lasă un răspuns

